Klacht over de ergotherapeut

Door: Ergotherapie Nederland


ThuisHoren ergotherapie doet er alles aan om goede zorg te verlenen. Toch kan er wel eens iets misgaan. Ben je ontevreden of heb je een klacht? Dan kun je verschillende stappen volgen.


Stap 1: maak je probleem bespreekbaar

De eerste stap is een gesprek aangaan met je ergotherapeut. Het is goed mogelijk dat die niet beseft dat je ontevreden bent en waarover je ontevreden bent. Er kan sprake zijn van een misverstand. Vaak leidt zo’n gesprek al tot een oplossing.


Stap 2: maak gebruik van de klachtenprocedure

Het kan zijn dat een gesprek geen of onvoldoende oplossing biedt. Of dat er een goede reden is om geen gesprek aan te willen gaan. Dan kun je gebruikmaken van onze klachtenprocedure; een aanpak rondom klachten.

Deze aanpak, de Klachten- en geschillenregeling Paramedici, brengt je in contact met een klachtenmedewerker. Deze medewerker heeft geen mening over wie er gelijk heeft. Om een klacht in te dienen, ga je naar www.klachtenloketparamedici.nl. Hier vind je een formulier en uitleg. Wanneer je verdere vragen hebt of er niet uitkomt, kun je het klachtenloket ook bellen of e-mailen.